Uppdatering 5:e-7:e veckan

VECKA 39 (7:e veckan)
Mån 21/9 Prov på terminologi
Tis 22/9 ?

Ons 23/9 Prov i schamponering & hårvårdsmedel
Min upplevelse: Jag tyckte det var många sidor att plugga in, visst vi hade fått gott om tid men vi hade så många andra prov och inlämningsuppgifter dessa närmsta veckorna/dagarna. Jag kände att det hade behövts mer genomgång och tid att gå igenom tillsammans med klassen. För en del saker var svårt att förstå.

Tors 24/9 Epokerna

Klippning på herrdockan
Fre 25/9 Klippning på herrdockan
Färglära

VECKA 38 (6: veckan)
Mån 14/9 Hårmodell kl 10.30 Ewelina Remmel ➡Ökande längder

Tis 15/9: Tränade på permanentrullning

13.00 Satt jag hårmodell för Stina - helform, diagonalt framåt linje

[Ons 16/9 Hemuppgift, men jag var sjuk-migrän hela dagen
Tors 17/9 Permanentrullning på tid 1h & 15min prov fm - jag var hemma fortf sjuk- migrän]

Fre 18/9 Egen hårvård
Jag färgade utväxt på Rewse⬇
Rewse tonade mitt hår till brun, röd, lila ton⬇


VECKA 37 (5:e veckan)
Mån 7/9: Schamponering, hårstyling (Magnus)

Tis 8/9: "Uffe-metoden" - genomgång (Magnus)

Ons 9/9: Genomgång Huden m.m - provet vi gjort veckan innan (Acke)
Vissa hade hårmodeller, jag tränade på permanentrullning och lika längder (Tessie)

Tors 10/9: Hårmodell 1; kl 10.00 Madelen Hellkvist ➡Helform.

13.00 Jenny Blom➡Lika längder + gradering

Fre 11/9 Studiedag - jag och Emelie på Nikita Hair i Täby C

1 Anonym:

skriven

Du har gjort fantastiska jobb med dina klippningar Patricia!
Och vilket bra jobb med Rewses hår!
Fortsätt så här så kommer du komma långt Patricia!
/Tessi

Kommentera här: