Helform och fredagsmys

Vi fick fortsätta med att klippa håret på våran ( tjej - ) provdocka idag. Jag kallar min för "Fanny" 😂. 
Vi fick lära oss att klippa helform; i horisontal linje, diagonal framåt linje och diagonal bakåt linje.  Jag kan uppleva dock att jag är lite väl noggrann,  vilket jag måste försöka lära mig att släppa lite på kontrollbehovet och lita på att jag gjort det jag ska. Hann nästan klart. Även att jag vill hellre försöka själv också, vilket också kan vara på gott och ont.
Sen hade Tessie köpt havrebollar och morotskaka så vi firade lite våran första vecka och att det var fredag 👏. Sen städning och tömma sopor. Vi fick lära oss vart det skulle slängas. Sen fick vi en rolig hemuppgift tills innan onsdag kväll.
Överlag har veckan varit väldigt rolig, varierande och lärorik. Jag är verkligen helt slutkörd,  men på ett bra sätt 😊 av alla nya intryck.
 

Kommentera här: