3:e veckan: Huden, permanentrullning, gradering

VECKA 35
Måndag 24/8
Vi gick igenom om huden
Sedan permanentrullning och formföning
Min upplevelse:
Känner igen en del om huden, då jag läst när jag pluggade till massageterapeut.
Jag tyckte att det gick bra den här gången med permanentrullningen, dock tar det tid. Så det behöver jag öva på


Tisdag 25/8
Helform (klippte av 5-7 cm)
Formföning
Permanentrullning
Min upplevelse:
Den här dagen var mycket tuff då vi enbart hade praktiskt hela dagen och jag vart trött på em men överlag gick det bra


Onsdag 26/8
Teori; Huden s.25-29
Vågor
Min upplevelse:
Att skapa vågor tyckte jag var superkul och jag tror jag gjorde det rätt bra tillslut. Det gällde att ha tålamod 😁

Torsdag 27/8
Permanentrullning på tid! Inom 1h & 15 min
Färgkaraktärer
Min upplevelse:
Här märkte jag att jag blev jätteseg och slarvig när vi hade på tid. Så det med permanentrullning måste jag verkligen öva, öva och öva på. Funderar på att köpa sådan "dockställning" så jag kan öva hemma.
Färgkaraktärer tyckte jag var roligt, men även lite klurigt när en del personer kan ha flera stilar.


Fredag 28/8
Gradering teori
Klippning gradering
Min upplevelse:
Jag hade svårt ibörjan att förstå vad gradering var men jag verkade klippa rätt och förstod mer och mer tillslut och tyckte till och med det var kul. Hann nästan klart.

Kommentera här: