2:a veckan: Permanentrullning, formföning och ökande längder

I måndags (17/8) fick vi träffa klass 2 ☺ och lära känna dom lite bättre genom presentationsövningar två och två. Det var kul 😁
I tisdags var det permanetrullning och formföning. Det gick lite trögt även om jag förstod. Så övning där som gäller för min del.
I onsdags hade vi hemuppgiftsdag så jag höll på med uppgiften hela dagen. Det tog tid men sen när jag gick igenom eftersom alla anteckningar, boken och funderade efter - då släppte det och jag förstod mer och mer och det rullade på.
I torsdags började vi gå igenom stil & form - anatomiska förutsättningar. Tyckte faktiskt det var roligt 😊 På eftermiddagen fortsatte vi med formföning (C-form) och tekniken släppte också mer och mer. Fick hjälp och tips från en tjej från 2:an som visade att man ska överdriva med formföningen. 😀
Idag fredag gick vi igenom ökande längder på fm och sen fick vi lära oss att klippa i ökande längder och sen formföning. Men jag hann inte till att föna. Klippningen gick lite halvtrögt ibörjan men iom att jag hade lite problem med att dela in passèerna så att jag hade koll på var jag redan klippt. Fick hjälp och tips på det ifrån Magnus. Men annars tyckte jag att jag förstod rätt och det var kul 😃
Ikväll ska vi träffas några från klassen och äta middag, lära känna varandra o ha kul! 😆
1 Anonym:

skriven

Du jobbar på jättebra Patricia!
Bra att du känner att det till slut lossnar och bra att du även finner det roligt!
/Tessi

Kommentera här: